Games voor in real life: firstlife of polymedia gaming
links for 2007-04-23
You May Also Like
Huishoudbeurs 2006
- byPolle de Maagt
- 26/03/2006
Dossier Heineken: Viral – Beginning of the Macarena
- byPolle de Maagt
- 14/02/2007
Hyves opent de deuren met ideeën-hyve en Hyves HQ blog
- byPolle de Maagt
- 23/08/2007
Keihard uit de MarCom Top 100
- byPolle de Maagt
- 02/01/2007
Polymedia gaming
- byPolle de Maagt
- 12/05/2006
We gaan allemaal gamen. Niet alleen omdat zo'n 75% van de jongeren regelmatig games speelt (Young Mentality), omdat in-game advertising geen drol kost en meer oplevert dan een hoop andere media en omdat iedereen zegt dat dat moet, maar vooral ook omdat we grote groepen consumenten kunnen meenemen in hele nieuwe, andere –al dan niet merkgerelateerde- werelden. Serious Games, het gebruik van games voor toepassingen biedt daarbij bijvoorbeeld aanknopingspunten binnen de gebieden van onderwijs, training, gezondheid en maatschappelijke projecten.
Kunnen we consumenten door games nu al écht meenemen in andere werelden? Mwah ... natuurlijk hebben we al een flink aantal succesverhalen van mega-populaire games en een occasionele Zuid-Koreaan die het leven laat na een 50-urige game-marathon, maar echt structureel contact maken met grote doelgroepen op een uitgebalanceerde wijze gebeurt nog te weinig.
Polymedia concepten, echter, waarin games niet alleen via internet, bord of PSP worden gespeeld, maar via een veelheid aan kanalen écht ingrijpen in het leven van deelnemers bieden veel meer mogelijkheden.
Preezo: webbased powerpoint bij gebrek aan beter
- byPolle de Maagt
- 18/08/2007