Finding bits of awesomeness on twitter

I really dont have the time to read tweets during the day.

Currently, I am following 600 of the coolest, smartest, most interesting people on the interwebs. People like ElineNalden, Renn, Ernst-Jan, Tijs, Boris, Alexander and Jourik. Together they generate shitloads of awesomeness.

I read their tweets on moments otherwise lost on boredom. While traveling, waiting on a bus, while on the train, while waiting for coffee and while waiting for my PC to reboot. And always on my Blackberry, using Ubertwitter.

Whenever I find an interesting tweet, I favorite it (HT @Scobelizer for the tip). I subscribed to the RSS feed of my favorites in Google Reader, so they end up in my RSS routine (I read y RSS feeds every morning).

In this flow, I dont lose time reading tweets during the day, but postpone the action until they show up in my morning routine. This routine also helps me to find the real gems in the people I follow, the list of people I favorite most.

2 comments
  1. Een vraagje hierover: Op wat baseer je uw beslissing of een tweet interessant is of niet? Vaak zijn de links die ze tweeten slecht omschreven en in bit.ly-vorm. Baseer je je dan enkel op de zender en omschrijving of open je telkens die links en lees je pas thuis het volledige artikel? Ik ben benieuwd want ik zit met hetzelfde tijdsgebrek.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You May Also Like

Polymedia gaming

We gaan allemaal gamen. Niet alleen omdat zo'n 75% van de jongeren regelmatig games speelt (Young Mentality), omdat in-game advertising geen drol kost en meer oplevert dan een hoop andere media en omdat iedereen zegt dat dat moet, maar vooral ook omdat we grote groepen consumenten kunnen meenemen in hele nieuwe, andere –al dan niet merkgerelateerde- werelden. Serious Games, het gebruik van games voor toepassingen biedt daarbij bijvoorbeeld aanknopingspunten binnen de gebieden van onderwijs, training, gezondheid en maatschappelijke projecten.

Kunnen we consumenten door games nu al écht meenemen in andere werelden? Mwah ... natuurlijk hebben we al een flink aantal succesverhalen van mega-populaire games en een occasionele Zuid-Koreaan die het leven laat na een 50-urige game-marathon, maar echt structureel contact maken met grote doelgroepen op een uitgebalanceerde wijze gebeurt nog te weinig.
Polymedia concepten, echter, waarin games niet alleen via internet, bord of PSP worden gespeeld, maar via een veelheid aan kanalen écht ingrijpen in het leven van deelnemers bieden veel meer mogelijkheden.